سفیر آمریکا در ترکیه اعلام کرد واشنگتن از متحدان خود می‌خواهد که ایران را برای کاهش تنش در خاورمیانه متقاعد کنند. جف فلیک، سفیر آمریکا در ترکیه، گفت که ایالات متحده با همه متحدان خود که «هر گونه رابطه‌ای با ایران دارند» تماس گرفته و از آن‌ها خواسته است مانع تشدید تنش در خاورمیانه شود.  […]


سفیر آمریکا در ترکیه اعلام کرد واشنگتن از متحدان خود می‌خواهد که ایران را برای کاهش تنش در خاورمیانه متقاعد کنند.

جف فلیک، سفیر آمریکا در ترکیه، گفت که ایالات متحده با همه متحدان خود که «هر گونه رابطه‌ای با ایران دارند» تماس گرفته و از آن‌ها خواسته است مانع تشدید تنش در خاورمیانه شود. 

به گزارش رویترز، جف فلیک گفت: ما از همه متحدانمان از جمله ترکیه که هر نوع رابطه‌ای با ایران دارند می‌خواهیم که آنها (ایران) را برای کاهش تنش در خاورمیانه متقاعد کند.

به گفته این دیپلمات آمریکایی، از همکاران ترکیه‌ای خواسته ایم «هر کاری که می‌توانند انجام دهند تا مطمئن شوند که این تنش تشدید نخواهد شد». 

پیشتر متیو میلر، رئیس دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا گفته بود که واشنگتن از طریق میانجی‌گران ایران را متقاعد می‌کند که از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه خودداری کند.کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد از ایران خواسته شده از حمله به اسرائیل که موجب تشدید تنش در منطقه می‌شود خودداری کند.

پیش از این مقامات کشور‌های مختلف از ایران خواستند مانع تشدید تنش در خاورمیانه شود. پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران در روز دهم مرداد، ایران بار‌ها متعهد شده است که از اسرائیل انتقام بگیرد. 

مترجم: اعظم پورکند

+